Motorlyftet:

I slutet av sommaren -98 köpte jag en reserv ammis till min 4dörrars -65:a. Amazonen jag köpte var en 4dörrars -66 så det fanns en hel del delar för mig att plocka. En B18 motor är ju inte fel att ha på reserven så denna ville jag ha ur helskinnad. Dessutom har jag tänkta att lyfta ur motorn ur min -65:a och göra i ordning motorrummet, så det passade fint att öva lite. Det är alltid bra att vara två när det handlar om lite tyngre saker, så en polare fick hänga med. (det är han som är på bilden) Eftersom min tanke var att öva lite plockade jag inte bort skärmar och front, för det vill jag hellst inte göra med -65:an. Kylarn moterades ner och den skulle ju ändå ut. Vi delade inte på motor och växel låda utan lossade alla kablar, skruvade loss motorn från upphängningen (3 gummi kuddar, 2fram 1 bakom lådan) Kardanen lossades bakom lådan. En sak som inte är någon höjdare att lossa är vajern till hastighetsmätaren. Det rinner ur olja!! Så hela vajern fick följa med.

Så här såg det ut när härligheten lyftes:
motorlyft.jpg (111712 bytes)